Anno wordt educatie- en jeugdmerk van het NHM
Per 31 december 2009 zal Anno, bedoeld om het historisch besef in Nederland te bevorderen, opgaan in het Nationaal Historisch Museum. Anno zal door het NHM gebruikt gaan worden voor jeugdactiviteiten en educatieve projecten.
In 2003 werd Anno door het ministerie van OCW opgericht als promotiebureau dat met publieks-activiteiten de Nederlandse geschiedenis voor het voetlicht diende te brengen. Met rondreizende tentoonstellingen De Bunker en Oh wat ben je mooi! bereikte Anno in 2008 140.000 bezoekers. Beide tentoonstellingen werden bekroond met de vakprijs de Gouden Reiger. Met publicaties en mediacampagnes bereikte Anno jaarlijks zo’n 2,5 miljoen lezers. De Week van de Geschiedenis is in zes jaar tijd uitgegroeid tot het grootste historische evenement in Nederland. Tijdens de Week van de Geschiedenis bezochten in 2008 220.000 mensen in het hele land meer dan 500 instellingen. De Nacht van de Geschiedenis is de feestelijke afsluiting van de Week van de Geschiedenis en heeft jaarlijks 1200 bezoekers.
Ook het ontwikkelen van een spraakmakend gebouw hoorde bij de doelstellingen. Daarmee is Anno een voorloper van het NHM. Vanwege de gelijksoortige doelen besloot minister Plasterk Anno en het Nationaal Historisch Museum niet naast elkaar te laten voortbestaan.
Het Nationaal Historisch Museum zal het merk Anno overnemen alsook een aantal projecten overnemen zoals De Week van de Geschiedenis en de Nacht van de Geschiedenis.