augmented reality postzegel = gratis entree

TNT Post, het Nederlands Architectuurinstituut (NAi) en reclamebureau Gummo presenteren vandaag hun gezamenlijke primeur op postzegelgebied. Zij hebben namelijk een postzegelvel ontwikkeld waarop gebruik wordt gemaakt van augmented reality. In dit geval komen de gebouwen op de postzegels tot leven door het plaatje voor de camera van een mobiele telefoon te houden. Het thema van de postzegels wordt ‘Stad van Nederland’ genoemd en is hiermee vernoemd naar de nieuwe permanente tentoonstelling van het NAi.

Het NAi is momenteel in verbouwing en opent op 1 juli haar vernieuwde deuren. Met dit postzegelvel heeft men direct een ludieke actie weten te vormen om deze heropening te vieren. Bezitters van de postzegel krijgen namelijk tot het eind van 2011 gratis toegang tot het NAi. Hoe dat werkt? Je plakt een van de postzegels gebruikt of ongebruikt op de ‘gratis entree’-kaart. Deze vind je op www.toekomstinbeweging.nl. De entreekaart geeft vervolgens één persoon gratis toegang tussen 1 juli en 31 december 2011. Zo kun je dus jezelf, maar ook een vriend of familielid een kaartje NAi kado doen.

Ik vind het een fantastisch concept. Nu alleen nog maar hopen op een postkaartje…

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.