Foursquare pakt verder uit
Op de afgelopen PICNIC te Amsterdam vertelde Dennis Crowley, oprichter en CEO van Foursquare, dat Foursquare binnenkort ook het toevoegen van foto’s toestaat en dat Foursquare op de langere termijn ook automatisch inchecken gaat aanbieden. Dat Foursquare met nieuws moet komen, laat zich raden nu Facebook met Places ook een location-based functie toevoegt, waarmee Facebook de concurrentie met Foursquare en Gowalla aangaat.
Vorige week werd al een update aangekondigd: een nieuwe versie moet het gebruikers door middel van ‘Tips’- en ‘To Do’-tabs makkelijker maken onbekende plaatsen te ontdekken. Het ontdekken van onbekende spots moet ook simpeler worden door websites, van bijvoorbeeld winkels en ook culturele instellingen, de mogelijkheid te geven een ‘Add to Foursquare’-button toe te voegen. Met een klik op de button belandt de locatie van de winkel daarna direct in de to-do lijst van de gebruiker. Crowley: “Twee aparte lijsten met to do’s- en tips hadden naar mijn mening al vanaf het begin op Foursquare moeten zitten. Ik ben ervan overtuigd dat deze tabs de overzichtelijkheid voor de gebruiker vergroten”, sprak hij kritiek tegen van website TechCrunch, die stelt dat de lijsten juist verwarrend zouden zijn.”
Met Augmented Reality wil Foursquare zich nog niet inlaten; “Ik focus me er momenteel niet op, ook omdat ik niet denk dat veel mensen augmented reality gaan gebruiken, maar het is wel iets waar ik over nadenk. Misschien dat we over een jaar een betere koppeling met de techniek kunnen maken, waarbij gebruikers door middel van notificaties op hun scherm op de hoogte gebracht worden.” Sinds eind vorig jaar is er een ‘Foursquare for Layar app’, waarmee gebruikers Foursquare-locaties kunnen zien, inclusief location-based tips en informatie over wie er de meest frequente bezoekers zijn. Dus er wordt al wel degelijk aandacht aan besteed.