Social media & marketing 2011
Christopher Vollmer en Karen Premo hebben in 2011 uit naam van Booz&Co (sinds 2014: ‘Strategy&‘) een onderzoek afgerond waarin zij de insights achterhalen omtrent het gebruik van Social Media in marketing in 2011. In het onderzoek “Campaigns to Capabilities Social Media & Marketing 2011” zocht men onder andere naar antwoorden op:
In welke sociale platforms investeren marketeers het meest?
Hoeveel bedrijven hebben een senior executive uitsluitend gewijd social media?
Welke social media metrics zijn het meest belangrijk voor marketing?
Het zal niet verwonderlijk zijn dat bij het antwoord op de eerste vraag “Facebook, Twitter, and YouTube are the cornerstones of most social media strategies” wordt vermeld. Dat slechts 35% van de bedrijven uit het onderzoek een social media verantwoordelijk hebben komt wellicht ook niet als groot nieuws binnen. Toch biedt het onderzoek ook enkele interessante feitjes zoals wat de ondervraagden belangrijke factoren vinden om de kans van slagen met social media te vergroten. En in welke staat de integratie van social media binnen de bedrijven gesteld is.
Maar ook:
Ik ben benieuwd hoe de resultaten eruit zien wanneer we deze vragen loslaten binnen de erfoedsector. Misschien moeten we vanuit E30 hier wat tijd en energie aan wijden? Heb je hier interesse in, laat het dan vooral weten!