Digitaal willen we allemaal, de interactieve uitdaging

Niet alleen wij in erfgoedland zijn op zoek naar de juiste (en meest lucratieve) manieren om met de digitale samenleving om te gaan, ook marketeers, overheid, onderwijs en publiek zijn zoekende naar hun plek binnen de wereld van digitale data en -communicatie.

Vanuit het oogpunt van de marketeers staat op 6 april aanstaande het congres “digitaal willen we allemaal” voor de deur. Nu echter met een centrale vraag die absoluut ook voor ons als erfgoedinstelling noodzakelijk is te beantwoorden: “Digitale communicatie kan voor veel doeleinden worden ingezet, en de meeste marketeers hebben hiermee inmiddels ook de nodige ervaring opgebouwd. Tegelijkertijd staat de volgende uitdaging voor de deur: wat te doen met de mogelijkheden om interactie aan te gaan met je doelgroep.”

Binnen de LinkedIn groep van BMICE is gediscussieerd over de HEMA. Onder de noemer volgt u al een opleiding bij de HEMA werd gekeken naar de strategie met de vraag of deze ook interessant zouden kunnen zijn voor erfgoedinstellingen. Tijdens ‘Digitaal willen we allemaal’ zal de HEMA ook als voorbeeld dienen. “De evolutie van de digitale strategie van de HEMA” zal ons hoogst waarschijnlijk een mooie praktijkcase voorspiegelen waaruit te putten valt.

Naast de HEMA zullen ook ‘de interactieve online strategie van Philips Healthcare’, ‘Het digitale succes van The Voice of Holland’ en ‘de vele dimensies van de digitale strategie van KLM’ behandeld worden. 
Nog interessanter wellicht zijn “de werkende moeder die elke dag 50 tweets uitstuurt; de beheerder van een merk-hyve; een enthousiast amateurkok met een uitgebreide receptenverzameling op internet: wat zijn hun drijfveren, en op welke manier kijken zij aan tegen de rollen die bedrijven/merken op internet innemen?” Ook zij komen aan bod in het congresprogramma.
 
Aanmelden kan via de site, kosten voor 1 dag bedragen €595 (incl €100 vroegboekkorting)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *