Everything is media, media is nothing…

Met dit thema geeft de MWG, branchevereniging van en voor mensen in de commerciële communicatie met een focus op (nieuwe) media, invulling aan het MWG Congres op 10 februari aantsaande in het NH Conference Centre Leeuwenhorst te Noordwijkerhout.
Een onderwerp dat momenteel niet alleen in de commerciele communicatie volop in ontwikkelig is, maar zeker ook bij ons in de erfgoedsector  de toon zet. “Een van de grootste uitdagingen van deze tijd is hoe om te gaan met de veranderende (media) consument en de regie over de schijnbaar oneindige hoeveelheid aan mediamogelijkheden.
Wat is echt een structurele ontwikkeling en wat is hype? En hoe krijgen we de razendsnelle technologische ontwikkelingen en innovaties onder de knie?” […] “De ontwikkelingen op het gebied van communicatie volgen elkaar snel op en de termen die we gebruiken zijn engagement, social, activatie, branded content en wat al niet meer. Het is de kunst om binnen de ontwikkelingen de doelstellingen niet uit het oog te verliezen en consumenten of bedrijven centraal te stellen. Inzichten en data zijn de basis, creativiteit en het idee de kern.” Diverse aspecten waar ook wij erfgoedinstellingen steeds meer mee te maken krijgen of tegen aan lopen.

MWG vindt het tijd dat verschillende betrokkenen in het communicatievak zich samen sterk maken om het vak verder te brengen en een doorbraak te bewerkstelligen. De verschillende invalshoeken van waaruit bovenstaande besproken wordt bieden, denk ik, ook voor ons weer interessante vernieuwende inzichten.

Het programma van de dag wordt gevormd door mensen afkomstig van Proctor en Gamble, KPN, NRCNext, Google, TEDx en meer. Nico Dijkshoorn zal afsluiten door de dag in eigen taal te verwoorden.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *