Studiemiddag Sociale media voor musea

Op woensdag 21 april organiseert de sectie Publiek en Presentatie van de NMV een studiemiddag Sociale media voor musea in het Centraal Museum te Utrecht.
Sommige musea hebben sociale media ontdekt als toevoeging op hun bezigheden, als middel om publiek te bereiken en te betrekken, maar vele ook nog niet. Intussen gaan de ontwikkelingen met Facebook, Twitter, Hyves, LinkedIn, weblogs, wiki’s razendsnel door en werken ze vaak grens-, discipline- en organisatieoverschrijdend. De grote vraag voor veel erfgoedinstellingen is: ‘wij moeten ook wat doen, maar wat en hoe?’

Op de studiemiddag Sociale media voor musea worden de effecten van sociale media op publieksbereik, imago en identiteit verkend en bediscusieerd. Door middel van korte presentaties en een debat worden praktische en strategische handreikingen gedaan over het omgaan met sociale media.

Programma

13.30 uur Welkom door dagvoorzitter Jim Stolze (expert cross & social media)
13.35 – 13.50 uur Introductie op het thema: Geert Wissink (Beeld en Geluid)
13.50 – 15.00 uur 8 korte presentaties van succesvolle toepassingen, waaronder het Brooklyn Museum op Facebook, Van Abbemuseum op Hyves en Nationaal Archief op Flickr.
15.00 – 15.30 uur Pauze
16.00 – 17.00 uur Debat over mogelijkheden sociale media voor musea met onder andere Theo Meereboer (Erfgoed 2.0), Sigrid van der Hoeven (webconsultant), Jasper Visser (NHM) en andere vertegenwoordigers van musea.
17.00 – 18.00 uur Borrel

Vanwege het brede  karakter van dit onderwerp zijn ook de collega’s van de andere secties van harte uitgenodigd deel te nemen aan deze middag.

Aanmelden
U kunt zich hier aanmelden tot 9 april.

Er is plaats voor maximaal 100 deelnemers.
Een week voor de activiteit ontvangt u een bevestiging.

Leave a Reply to Jeroen Dessauvagie Cancel reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.