Everything is media, media is nothing…
Met dit thema geeft de MWG, branchevereniging van en voor mensen in de commerciële communicatie met een focus op (nieuwe) media, invulling aan …
Met dit thema geeft de MWG, branchevereniging van en voor mensen in de commerciële communicatie met een focus op (nieuwe) media, invulling aan …
Morgen start de Nationale Onderwijs Tentoonstelling 2011 in de Jaarbeurs te Utrecht. Van dinsdag 25 t/m zaterdag 29 januari vertegenwoordigen meer dan …
Europa staat wat haar erfgoed betreft op een kruispunt: of we gaan de digitale Middeleeuwen tegemoet, of we kiezen voor een digitale …
In 2007/2008 heb ik vanuit mijn toenmalige functie Adviseur e-Cultuur bij Cultureel Erfgoed Noord-Holland het initiatief gegeven voor een zogenaamd digitaal Noord-Hollands …
Marketing en sales lijken nog steeds de aangewezen afdelingen om zich bezig te houden met verdienmodellen en de verbetering of verandering hiervan. …
Op het blog van Informatie Professional beschrijft Marie-José Klaver heel treffend welke stap er nu eigenlijk gezet is met de overeenkomst tussen het Nationaal Archief en Pictoright, die in december 2010 gesloten is. De titel spreekt m.i. boekdelen: “Honderdduizend historische foto’s van Nationaal Archief online, maar moeilijk te bereiken.” Marie-José geeft in haar artikel aan dat het gaat om foto’s die in het kader van het project Beelden voor de Toekomst zijn gedigitaliseerd, te weten naoorlogse persfotografie die een beeld schetst van de Nederlandse politiek, het koninklijk huis en maatschappelijke ontwikkelingen.
Het afgelopen jaar 2010 is er vrij veel gebeurd op gebied van nieuwe media, als je bedenkt dat Twitter nu echt is …
Gister kreeg ik een persbericht opgestuurd door Nusch Romijn van het Utrechts Archief. Hierin wordt aangekondigd dat Utrechts Archiefnet, de gezamenlijke website …
Deze week staat bij Erfgoed 2.0 het weblog onbedoeld (maar niet ongewenst) in het teken van crowdsourcing. We begonnen deze week met …