Currently browsing

Page 56

Tropenmuseum Junior zet crossmediale game in

Om een tentoonstelling over China meer onder de aandacht van jongeren te brengen heeft het Tropenmuseum Junior in Amsterdam een crossmediale game door Submarine laten ontwikkelen. Het spel speelt zich niet alleen af op de erg mooie site www.qigame.nl, maar ook in het museum en op Hyves. Er is uit onderzoek gebleken dat je door gebruik te maken van een dergelijke game bij kunt dragen aan de leereffecten. Daarnaast kunnen op deze manier ook niet-bezoekers in aanraking komen met de inhoud van de tentoonstelling.

Rijksmuseum Twenthe vraagt om online hulp

Komende zondag gaat de website www.degevondenvoorwerpen.nl officieel live. De site zal gaan fungeren als virtueel platvorm waarop het publiek zelf informatie over de objecten kan toevoegen en tevens kunnen kennis en ervaringen over beeldende kunst worden uitgewisseld.

Architectuurinstituut bouwt Augmented Reality

Het Nederlands Architectuurinstituut (NAi) gaat een Augmented Reality (AR) applicatie voor mobiele telefoons ontwikkelen. Met de ontwikkeling van deze applicatie zal het NAi een volgende stap in de toekomst van musea zetten. Eind december gaat de applicatie live. Plan is dat deze gedurende vijf jaar zal uitgroeien tot een complete architectuurgids van Nederland.

Meer media en cultuur op Erfgoed 2.0

Erfgoed 2.0 is een samenwerking aangegaan met Jeroen IJntema en biedt hiermee nog meer kennis en informatie op het gebied van Nieuwe Media, Web 3.0, …

Internationaal Beeldfestival Rotterdam

Alle aspecten van ‘beeld’ in een brede definitie en focus: beeldcultuur, beeldtaal, beeldende kunst, beeld en media, beeld en techniek, beeld en …